torsdag 22 juli 2010

Tränings läger i Kanada!!

Jaha då var man i Kanada då!! :) Vi har redan hunnit vart här i 4 dagar, men det känns hel knäppt, eftersom att tidsomställningen är helt galen.. som nu är den kvart över nio på morgonen här, och i Sverige är den kvart över sex på kvällen. så första dagen när vi kom hit, så skulle vi träna, och kroppsligt sagt så kändes det som att man skulle träna tre på natten. Men nu efter några dagar så har hela laget kommit i rätta rytmer.

Förutom tidsomställningen så är det väldigt varmt här, så det är väldigt svårt att vila om dagarna mellan tränings passen.

Vi bor på ett collage där vi bor fyra och fyra i varje rum, jag bor med Källe, Malin och ravioli:). Det är hel täckningsmattor i hela lägenheten, och det känns verkligen som att bo på ett collage, inte för att jag har gjort det förr, men man har ju sätt en del rulla med ungefär samma utrustning.

Vi alla trodde att vi skulle bo mitt i vancouver. Men så vart det inte, utan vi bor ca 1h utanför, men coacherna har LOVAT oss att vi ska få en eller kanske två dagar ledigt så att vi kan åka in till den häftiga staden!!!

Jag har även släktingar här som jag sa tidigare, och dom dök ju upp mitt under träningen här och ville krams, kändes hel skoj att få träffas. Och dom bor mera inåt mot Vancouver, och dom ville visa mig stan och att jag skulle sova där hahahaha!! Men vi får se vad jag hinner med, det är ju ändå ett landslags läger vill säga :).

Jag och ravioli har legat och kolla true blooood!! Och nu väntar vi in avsnitt efter avsnitt!! I den här lilla staden där vi bor nu är det nästan öde, så det finns inte så mycket att göra, så det blir film och data.

Och maten har vart helt OK. Det är Amerikansk stil på maten vi får, så då vet ni på ett ungefär.

Nu ligger vi och in väntar nästa tränings pass som börjar om 1 ½ h. men jag åter kommer men mera info
Smile :)

1 kommentar: