lördag 28 augusti 2010

Tack busschaffis!

Just nu så är det kaos i Södertälje!! Det är kringelfestivalen + att våran ena bro är trasig, så att ta sig fram går knappt!!

Eftersom att den ena bron är traskig så måste man gå runt till andra sidan av bron, men det orkade inte jag, så jag såg en lucka och sprang över vägen med min stora träningsväska, och då tappade jag mina nycklar och plånbok mitt på vägen,, så buss chauffören såg det som tur var, så hon tuttade flera gånger, men jag fattade inte att det var mig hon tuttade på, jag var ju redan över vägen tänkte jag,, men då öppnar hon ena buss dörren och skriker : Men Louice Halvarsson nu får du allt gå och plocka upp dina saker från vägen!! Jag ba VAA!! Och så peka hon på min grejer på vägen.
Ibland har man tur! Så tack busschaffis ;)
Och förlåt trafiken att jag råka ställa till en sån jäkla bilkö!!!

Igår så fyllde min lilla mormor Margit 76år!! Vilken brud säger jag bara! Så då vart det tårtkalas med några från släkten och vänner.

Jag och Elin skulle ju ut och plocka svampar, men vi kom inte så långt. Elin hade inga gummistövlar, och hon ville ha ett par väldigt speciella, tretton heter dom och dom skulle vara mörkblåa och inte så höga hahaha!! Så vi åkte runt hela jäkla tälje för att försöka hitta dom gyllene skorna. Och vi hitta dom en hela dag senare  så vi ska fixa en annan svamp dag här i veckan hoppas jag!!!


Jag och elin!

Mormor och jag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar