söndag 11 april 2010

En veckas sorg!

Det som har hänt här i Polen är en stor katastrof!! Så måna viktiga personer som dog.
Tänk er om våran kung, drottning, prins och prinsessor skulle dö i en flyg olycka.
Det skulle ju kännas väldigt läskigt!!
Men vad jag vet så flyger kungar familjen nästan aldrig tillsammans, utan om tex kungen och drottningen ska flyga någonstans så flyger dom i ett varsitt flygplan. Om det skulle sluta med en tragisk olika som här i Polen.

Jag gick in till stan idag under dagen, det var ett så härligt väder ( SOL ). Och det flaggas i hela polen just nu, det är flaggor överallt. Jag gick förbi kyrkan här i Gdynia, och det var en massa ljus på olika ställen runtom kyrkan!
På alla kanaler så visar dom live från deras hus där det är täckt med blommor och ljus, det ser nästan overkligt ut!! Man känner verkligen att hela polen sörjer. Men ser på människors kroppsspråk.

Nästan allt kommer vara stängt denna vecka. Men vi kommer börja träna imorrn. Vi kommer träna sten hårt den här veckan ser det ut som! Våra semifinals matcher kommer vi spela nästa vecka, när? Det vet jag inte än, kommer nog få mera information imorgon hoppas jag!


Utanför kyrkan i Gdynia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar